Hvad er SEO analyse?

SEO analyse er en gennemgang af en website med henblik på søgemaskineoptimering (SEO). SEO analyse er det første trin for at kunne fastlægge i hvilke retninger det fremtidige arbejde med websiden skal foregå, med ene formål – at tiltrække besøgende, som har en interesse for indholdet af websiden, som kunne blive kunder, klienter eller partnere. Din website vil blive checket for mulige svagheder og du vil få råd og vejledning til mulige forbedringer af websiden, placering og få rettet eventuelle fejl.

 

Hvorfor er SEO analyse nødvendigt?

Svaret på dette spørgsmål hænder sammen med et andet spørgsmål: hvorfor er SEO nødvendigt på websider?

Idag er alle virksomheder interesseret I at præsentere sig selv bedst muligt – business websider skal tiltrække besøgende og generere salg. Virksomhedens annoncering og promovering af websiden er knyttet fast sammen, så for at have succes, skal din webside have øverste placering i søgeresultaterne. Et af de seneste studier har vist at en side med placering på førstepladsen på Google modtager 32.5% af klikkene og andenpladsen 17,6%, og tredjepladsen 11,4% og så videre. Og med mere end 1 milliard websider betyder dette meget.
Som et resultat, har internettet brug for værktøjer til at forbinde content (indhold) med brugerne. Søgemaskinerne tilbyder en platform for content og brugerne. Alle ressourcer på internettet er ikke spredt i vild forvirring, men er en del af et fælles system. Søgemaskinerne, så som Google, Baidu, Yahoo, Yandex og Bing bestemmer din websides placering på en "succes trappe" med anvendelse af sofistikerede algoritmer.
Enhver der søger kan få adgang til informationerne der bliver vist på din webside. Publikummet er enormt og teoretisk kan din webside altid have brugere. Og hvad sker der i virkeligheden? Når en bruger laver en søgning bliver en kæmpe antal websider rangeret af søgemaskinen. Jo højere placering du får på søgemaskinens resultatside (SERP), jo flere klik og jo mere trafik vil du få. GRATIS!!!!
At være på toppen af søgemaskinernes resultatside (SERP) er noget som mange ejere af websider drømmer om. En anden mulighed for at blive placeret på toppen af de "organiske" søgninger er at betale for søgeord, hvorefter man bliver placeret på de sponsorerede placeringer. De forskellige platforme kan med sikkerhed øge din synlighed på internettet: Google Adwords, Baidu Tuiguang og Yandex.Direct.
SEO analyse tilbyder at identificere de faktorer som berører placeringen af websiden og du kan sige de faktorer som berører trafikken til websiden. De tidligere nævnte algoritmer som søgemaskinerne anvender til at værdisætte (rank) websiden indeholder over 200 faktorer.
Vi har trukket fire områder ud, som er nødvendige for en fuld SEO analyse:

1Analyse af brugervenligheden

2Teknisk analyse

3Søge analyse

4Marketing analyse

 

Analyse af brugervenligheden

Websiders brugervenlighed afspejler sig i hvor let man kan navigere på en webside. Interfacet skal være intuitivt forståeligt og enkelt, og analysen af brugervenligheden vil afspejle dette. Standarden ISO/IEC 2001a definerer brugervenligheden som " måden et system forstås, lærers, bruges og tiltrækker brugerne under specifikke forhold". Designet af en websides navigation, præsentationen af information (content), det grafiske bruger interface (GUI) har kæmpe indflydelse på resultatet. Målene for brugervenligheden er hvorledes man kan gemme brugerens kognitive anstrengelser, ved at tilbyde produkter som er lette at forstå, at lære, at bruge, at huske og for at undgå fejl og stadig for at tilfredsstille brugeren. I forhold til e-commerce websider, kan meningen af brugervenlighed føres direkte til effektivitet: ved at stimulere salget og / eller udøve andre aktiviteter som har værdi i virksomheden.

 

Teknisk Analyse

Vigtigheden af den tekniske analyse må ikke undervurderes. Dårlige webside strukturer kan hæmme søgemaskinen og reducerer placeringen på resultatsiden (SERP). Man kan ødelægge websiden renomé og besøgende stoler ikke på en langsomt loadende webside med ødelagte links. For at identificere de tekniske problemer som begrænser søgemaskinernes hastighed bliver opbygningen, teknologi og source kode gennemgået. Den tekniske analyse implementerer mange dele, så som host serveren, indeksering, test på forskellige browsere, validering af kode, opbygning af domænenavne, sikkerhed og mange andre ting.

Google Analytics Statistik foresporgsler brugeradaerd

 

Søge analyse

Søgeanalyse er hvorledes din webside spiller sammen med de krav som er i søge algoritmerne, såvel som identifikation af hvad der måtte hæmme en højere placering af din side. Mange websider har ikke rigtig succes fordi sammenhængen i forhold til nøglesøgninger ikke er formuleret rigtigt. I denne del opsættes meta tags, nøgleord (keywords), sitemap, kvaliteten af content (indhold), reference content og andet indhold. Man skal huske på at alle søgemaskiner har samme mål: at give brugerne de mest relevante informationer på en given søgning. Søge analyser er meget vigtige. Jo bedre sammenhæng og fokus der er på en webside, jo lettere er det at få besøgende og leads.

 

Marketing analyse

Marketing analyse inkluderer annalyse af websiden i forhold til målgrupper, deres behov, konkurrent information, forbrugernes respons til forskellige promotion værktøjer der er designet til at promovere dine produkter eller services. Resultatet er ikke kun at kende din kunde, men også at kunne tilfredsstille kundens behov, for at give mere konkurrence og på samme tid øge avancen og tiltrække nye kunder. Det ultimative mål for marketing analysen er – at øge avancen ved at tiltrække flere kunden. Kender man målgruppen og dens behov, situationen og konkurrenterne kan strategien lægges for at opnå det ønskede resultat.

 

Hvad er fordelene ved SEO analyse og SEO?

Fra et marketing synspunkt giver SEO analyse mulighed for:

1Øge websidens hastighed og performance

2Implementere nøgle SEO elementer standarder

3Spotte og konvertere brugere til emner og øge konverteringen i e-commerce.

Når du har resultaterne af SEO analysen, vil du bedre kunne forstå og udnytte dine ressourcer, logikken i SEO og udviklingen. Måske vil det afklare noget af det uforklarlige, så som et pludselig fald fra en første placering eller det modsatte, fejl i søgninger på vigtige søgninger. Du vil forstå hvorfor kunder kommer til dig og forstå hvorfor de er interesseret i din side og virksomhed. Se hvor du udkonkurrerer dine konkurrenter og hvor du har flere fordele. En fuld rapport og vurdering af din webside, og rådene til forbedringer, optimering og promovering er en god start på et højere effektivitetsniveau.

 

08/17/2015

1Ejeroplysninger

Digital Branding IVS
Kløvervej 75
6100 Haderslev
Telefon: 30 36 09 71
Email: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

2Dette website anvender cookies En cookie er en lille tekstfil, der lagres på din computer el. tilsvarende for at kunne genkende den. Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies, og de kan ikke indeholde virus.

3Sådan sletter eller blokerer du for cookies http://minecookies.org/cookiehandtering

4Formål med cookies på vores website: At gemme dine indstillinger. Trafikmåling og statistik. Målretning og frekvensstyring af annoncering.

5Tredjeparter med adgang til at sætte cookies Sitet anvender cookies fra en følgende tredjeparter

6Persondata Personoplysninger afgives aldrig til tredjepart, med mindre du selv udtrykkeligt giver samtykke hertil, og vi indsamler ikke personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger ved registrering, køb eller deltagelse i en undersøgelse m.v. Du afgiver dine personlige oplysninger på eget ansvar. Personoplysninger bruges til at gennemføre det køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. I det omfang, der behandles personoplysninger om dig, har du ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data, der behandles om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.

Marketing

Digital markedsføring adskiller sig på et væsentligt punkt fra anden markedsføring.

  • Alt er sporbart.
  • Alt kan målrettes direkte.

Alle (eller næsten alle) anvender internettet til information og underholdning. Nogle har en aversion mod at bruge bestemte websteder som til eks. Facebook. Til gengæld bruges Google eller andre søgemaskiner til at finde systematisere de informationer man har behov for at finde viden om.
Dette gælder uanset om man anvender en personlig computer, tablet / pad eller en smartphone. Det er således et oplagte områder at finde de kunder, som måtte have et behov for netop dine produkter.

Dine kunder skal føle sig godt behandlet, så du skal sørge for at give dem de informationer de har behov for. Det gør du ved tilstedeværelsen, du har på nettet.

Digital Branding hjælper dig med at få kontakt til dine kunder.
Første område er at få sammensat dine målgrupper og finde de tilgange der billigst kan anvendes til at få konverteret dine kundeemner til kunder i din virksomhed.
Vi anvender er en række værktøjer, så vi kan analysere målgrupperne og sammenligner dem med en det digitale univers.

Vi laver en kampagne, således du og dine produkter brandes korrekt. Vi sikrer at du har en god og sober indgangsvinkel til kunderne og giver kunderne de informationer der stimulerer deres behov nok til at de tager en købsbeslutning.

Hvilke medier arbejdes der med

Digital Branding arbejder på en række forskellige medier. Medierne skal bruges i forhold til målgrupperne.

I den digital approach anvender vi blandt andet:
Google AdWords
Digital Branding finder de relevante søgeord, og opbygger søgeannoncer til Google søgninger. Vores filosofi er, at der er mere interessant at ligge i toppen (de 3 første søgeresultater) end at bruge mange penge på at komme til at ligge i det organiske søgefelt. Det er trods alt i toppen at du får dine kliks.

Det er endvidere en naturlig del af Digital Brandings ydelser, at mobile enheder tænkes ind i markedsføringen. Vi bruger i gennemsnit en mobiltelefon mere end 150 gange i døgnet!

Banner annoncering

Nogle produkter vil være relevante at markedsføre gennem en bannerannoncering. Vi kan stadig styre dine displayannoncer, således de vises relevant i forhold til kunder / produkter.

Sociale medier

Facebook, Twitter og Instagram er naturligt relevante markedsføringsområder. Dog er det vores erfaring, at disse medier skaber en fin branding, men salget foregår på andre medier. Det er igen meget vigtigt, at man ikke alene får sat markedsføringen op i forhold til ens målgrupper, men også får analyseret og optimeret så du får størst mulig synlighed og særkende.

Affiliate marketing

Når man taler om affiliate marketing er hovedreglen, at det er marketing hvor man får en ydelse og en konvertering. Og først når konverteringen er sket skal der betales.
Affiliate marketing er eks. deltagelse med en bannerannoncering på et nyhedsbrev eller en anden udbyders webside.
Et eksempel kan være forsikringsselskabet der betaler 800,- dkk for et salg af en forsikring online. Det koster forsikringsselskabet kun noget, når salget er gennemført.

Eksport

Som noget helt særligt kan Digital Branding hjælpe dig med at sælge dine varer udenfor landets grænser. Adgang til blandt andet Yandex, som er den store spiller på det russiske marked og til andre lokale søgemaskiner er en væsentlig del af Digital Brandings services. Vi har analysemuligheder i over hele verden, og kan som måske det eneste danske bureau hjælpe dig med de mange profitable markeder, globen rundt.

Der er naturligvis mange andre måder at blive synlig og få sit særkende vist overfor kunder og kommende kunder. Digital Branding har om nogen fingeren på pulsen, og gør det nemt for dig at få succes på nettet.

 

Digital Branding giver dig en professionel løsning.

En løsning fra Digital Branding er baseret på en analyse af de behov din virksomhed har netop nu og i den vækst du ønsker i de kommende år.

Vi arbejder analytisk og ser på den nuværende løsning, vurderer konkurrenter og dykker ind i de tal vi kan finde omkring branche, marked og udvikling.

Når tallene er på plads og bearbejdet matcher vi dem med dine ønsker, og finder ud af om det er i området indenfor en brancheløsning, en website eller måske en webshop.
Hvert område har sin berettigelse og vi vil rådgive dig til at få den løsning der give den optimale ROI.

Sammen vurderer vi de menuer og overskrifter der skal bruges. Måske har du tekster som kan opsættes og omskrives, så de opfylder de krav og kvaliteter som vores sproganalyse vil blåstemple. Alternativt forestår Digital Branding tekstforfatningen, så vi har tekster (content) som modsvarer de krav og ønsker der er til en optimal søgemaskineoptimering.

Vi rådgiver omkring det grafiske. Skal vi arbejde med billeder fra en billeddatabase eller skal fotografen forbi. Amatørbilleder giver desværre sjældent det ønskede resultat.
Skal der optages video til websiden, har Digital Branding særlige kompetencer. Vi kan både optage og redigere video i HD kvalitet.

Vigtigt er, at handler du med udlandet skal vi tænke din synlighed her. Det er naturligvis vigtigt at sproget er perfekt og siden modsvarer de trends der er på de markeder din virksomhed arbejder på. Samtidig skal man sikre at domæner og webhosting er relevant for din løsning. Digital Branding har en række helt særlige kompetencer, som rækker langt ud over det man vil kunne forvente hos en webudbyder eller et reklamebureau.

Din web løsning bliver gjort klar og frigivet, så din virksomhed har en fremtrædende placering blandt de en milliard domæner på internettet.

Når du er kunde hos Digital Branding tager vi os af dig. Vi skal nok huske at fortælle når vi mener du bør komme med nyheder og nye billeder på din web løsning. Vigtigst er, at du har aktivitet og så du ikke glemmes på internettet.

Vi kan roligt sige, at Digital Branding ikke er et almindeligt webbureau, men en samarbejdspartner, der giver dig fuld valuta for din investering.

Systemet er baseret på en CMS webside (Joomla) med en række spændende features.

Det helt særlige er, naturligvis kalenderen og den dertil knyttede mulighed for online betaling.

Vi har oplevet at mange alternative behandlere, specialæger og tandlæger enten ønsker behandlingen betalt før klienten møder eller som minimum et depositum. Det kan Klinik hjælpe med at holde styr på.

Øvrige features er:

  • Online tidsbestilling

  • Mulighed for flere behandlere på samme klinik og med flere klinikadresser
  • Opdatering til individuelle kalendere, så en behandler kan se bookinger på PC, telefon eller tablet / iPad
  • Styring af tid i forhold til behandler og behandling
  • SMS / E-mail kvittering og advisering før behandlingen
  • Betalingsmodul, så klienten kan betale depositum, eller hele behandlingen med gænse kreditkort (PayPal, men det kan også anvendes andre handlingsystemer med Dankort, MobilePay, alt efter klinikkens behov og ønsker mv.)
  • Journalsystem for hver patient/klient/kunde.
  • Rapporter for behandlinger, belægning, økonomi mv.
  • Gode muligheder for beskrivelse af behandlere, behandlinger mv.
  • Webshopfunktion til salg af et mindre sortiment: Bøger, kosttilskud mv.
  • Indbygget blogfunktion
  • Nyhedsmodul
  • Eksport af data til administrativt system
  • Nyhedsbrev system via ex. Mailchimp
  • Link til sociale medier
  • Systemet er responsivt, så det kan anvendes på mobiler, tablets/pads og PC/Mac
  • Søgemaskineoptimeret fra start
  • Sikker hosting
  • Hotline
  • Op til 5 mailadresser
  • Og meget mere


Priser (Basic)
Klinik koster 2.495,- dkk for opstarten
Herefter koster det 695,- dkk pr. måned

(Priserne er excl moms og baseret på 1 behandler.)

For en Klinik med flere behandlere/adresser er prisen 4.995,- dkk i opstart og 495,- dkk pr behandler pr. md.)

Abonnementsperioden er på min. 36 måneder.

Du skal selv levere tekster (i forhold til skabelon) og billeder. Vil du gerne have dette lavet af os, skal du blot bestille de tillægspakker du har behov for.)

Klinik henvender sig til alle former for liberale erhverv, som har behov for online tidsbestilling. Det kan være:

  • Psykologer
  • Hypnotisører
  • Psykoterapeuter
  • Massører
  • Alternative behandlere
  • Speciallæger
  • Klinikhuse
  • Tandlæger
  • Frisører
  • Fysioterapeuter
  • Køreskoler
  • Advokater
  • og mange andre

 

Klinik er testet og erfaringerne er gode.
Klinik er flexibelt og kan skræddersyes til din virksomhed.

Vi kan se, at tidsforbruget til telefonbookinger er næsten gået i nul. Alle booker via den online kalender. Samtidig har de opnået en bedre placering på Google, og får væsentligt flere klienter ind end før Klinik blev sat igang.

Tillægpakker:
Indholdspakker:
Skal vi lave billeder, tekster eller nyt logo/farver mv. kan du sammen med din ordre vælge de tillægspakker du har brug for:

  • Foto
  • Tekst
  • Grafisk identitet

Markedsføringspakker
Gør det du er god til, og lad os specialister hjælpe med at få din virksomhed markedsført bedst muligt.

  • Google Adwords
  • Facebook / Instagram / Twitter
  • SEO